Jag är mamma till två underbara flickor som är trespråkiga. Samtidigt är jag en språkälskande språkvetare som tycker om att lära mig nya språk och drar mig inte för att prata fastän jag inte riktigt behärskar språken.

Då vi pratar tre språk i familjen möter vi ofta frågor, positiva reaktioner och nyfikenhet från omgivningen. Föräldrar och blivande föräldrar med andra språk i ryggsäcken vill ofta veta hur vi gått till väga, samt vill ha råd om hur de själva ska göra.

Flerspråkighet hos barn- hur fungerar det i praktiken?

(Plus lite annat gott och blandat!)

onsdag 5 januari 2011

Teckningar. S 6-10 år (några 14-16 år).



9 år
Nu äntligen har jag lyckats fixa så jag kan lägga ut S teckningar. Det tog ett tag för det var visst inte lika lätt som jag trodde! Först fotade jag bilderna, sen gick det inte att ladda upp dem för de var alldeles för stora. Sen fick jag förminska dem och det tog sin lilla tid för det var många bilder att förminska. Efter det var det dags att ladda in dem på bloggen och se till att det såg någorlunda okej ut. Så äntligen är det klart!

K är i en period då hon vill läsa, skriva och rita mycket, och den fasen har hon varit i ganska länge nu. Det ska bli roligt att lägga upp lite av hennes teckningar också, så det får bli mitt nästa projekt! =)

7 år





7 år



8 år
































6 år
































7 år

8 år















9 år




















9 år


6 år













6 år

6 år







8 år



7 år
















10år
10 år


10 år


10 år

En massa gubbar som S gjorde (med sin syster)
Årskurs 4.


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4


Årskurs 4
Årskurs 4



Årskurs 4


Årskurs 4

Årskurs 4


Årskurs 4




16 år

16 år


16 år

16 år

16 år

16 år

8 år


8 år


7 år



7 år



9 år


8 år











9 år

9 år

10 år

8 år



Årskurs 4













9 år





14



14
 




8 år


8 år



6 år


6-7 år



9 år




9 år


10 år



8 år
 
9 år

9 år

10 år


8-9 år



8-9 år



6 år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar