Jag är mamma till två underbara flickor som är trespråkiga. Samtidigt är jag en språkälskande språkvetare som tycker om att lära mig nya språk och drar mig inte för att prata fastän jag inte riktigt behärskar språken.

Då vi pratar tre språk i familjen möter vi ofta frågor, positiva reaktioner och nyfikenhet från omgivningen. Föräldrar och blivande föräldrar med andra språk i ryggsäcken vill ofta veta hur vi gått till väga, samt vill ha råd om hur de själva ska göra.

Flerspråkighet hos barn- hur fungerar det i praktiken?

(Plus lite annat gott och blandat!)

måndag 19 juli 2010

Mina bilder.

Här är några bilder som jag har tagit nu i sommar.
Fotografering är ett intresse som tyvärr får allt för lite tid.
Hoppas ni gillar dem.
Kram!
Naturreservat i Uppland

Utanför vår port

Sigtuna

Från sovrumsfönstret

Naturreservat i Uppland

Uppsala

Sigtuna

En park i Uppsala

Rullsand

Uppsala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar