Jag är mamma till två underbara flickor som är trespråkiga. Samtidigt är jag en språkälskande språkvetare som tycker om att lära mig nya språk och drar mig inte för att prata fastän jag inte riktigt behärskar språken.

Då vi pratar tre språk i familjen möter vi ofta frågor, positiva reaktioner och nyfikenhet från omgivningen. Föräldrar och blivande föräldrar med andra språk i ryggsäcken vill ofta veta hur vi gått till väga, samt vill ha råd om hur de själva ska göra.

Flerspråkighet hos barn- hur fungerar det i praktiken?

(Plus lite annat gott och blandat!)

söndag 28 mars 2010

Flerspråkighet. Mycket just nu...

Hej.
Tyvärr har jag inte hunnit skriva något nytt på ett tag nu. För det första var det persiskt nyår och efter nyår är det nyårsbesök hos släktingar och vänner som gäller. Sedan har stackas S krockat med bilen. En lastbil körde mot rött och så smällde det. Han klarade sig men det har varit jobbigt.
Så inom ett par dagar ska jag sätta mig in i bloggvärlden igen och även försöka lägga upp ljudfiler.

Glöm inte att skriva kommentarer så jag vet vad ni tycker och tänker!

1 kommentar:

  1. Hej! Tilde_Nova från Fl här.. Kikar in och lämnar ett litet avtryck.. :)

    SvaraRadera